Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meg_White
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd i znienacka
|
Wysłany: Pon 17:46, 19 Maj 2008 Temat postu: Kolokwium - pytania |
|
|
Hej Oto 1 część pytań z kolosa (drugą ma ktoś inny ) i poprawne odp:
1. Zgodnie ze stanowiskiem Pylyshyna:
- obrazy umysłowe są wtórne wobec reprezentacji abtrakcyjnych
2. Istotą zachowania eksploracyjnego jest:
- aktywne przeszukiwanie informacji z otoczenia w sposób bezinteresowny
3. Moduły umysłowe zostały scharakteryzowane jako:
- przystosowanie do przetwarzania wąskiej grupy bodźców i raz uruchomione nie mogą zostać wyhamowane
4. Wśród paradygmatów badających uczenie mimowolne nie wymienia się:
- zadań nabywania kategorii leksykalnych
5. Zdaniem Kosslyna:
- reprezentacje obrazu umysłowego są analogowe i dokładnie odzwierciedlają cechy reprezentowanego obiektu
6. Metoda odejmowania zaproponowana przez Dondersa polega na:
- odejmowaniu czasów reakcji w mniej skomplikowanej wersji zadania od czasów reakcji w wersji bardziej złożonej
7. W badaniach Clark i Chose badani weryfikowali treść zdań typu gwiazdka nad plusem, plus nad gwiazdką, w oparciu o przedstawione obrazki, badania te są:
- argumentem na rzecz werbalnych reprezentacji umysłowych
8. Pamięć niejawna (implicit) badana jest za pomocą metod:
- pośrednich
9. W klasycznym eksperymencie Sperlinga w fazie odpamiętywania ze wskazówką, pozycja wskazówki była:
- nieprzewidywalna, bowiem osoby badane nie mogły przewidzieć pozycji w jakiej się pojawi
10. Autorzy tzw. naiwnych koncepcji spostrzegania:
- ignorują zagadnienia przekładu informacji zmysłowej nad umysłową
11. Zgodnie z założeniami probablistycznymi stanowisko w sporze o naturę pojęć, struktura reprezentacji pojęciowej składała się z:
- zestawu cech definicyjnych i charakterystycznych
12. Pojęcia matrycowe charakteryzują się tym, że:
- są zdefiniowane przez wyczerpującą listę cech charakteryzujących wszystkie desygnaty
13. Istnienie którego mechanizmu uwagi nie postuluje teoria uwagi Possnera:
- mimowolnego
14. Do funkcji zarządczych zalicza się:
- odświeżenie informacji w pamięci roboczej
15. Cennym wkładem autora ekologicznej teorii percepcji jest:
- zwrócenie uwagi na rolę zewnętrznych procesów rozgrywających się między człowiekiem i środowiskiem
16. Do badania kontroli poznawczej nie służy:
- paradygmat poprzedzania podprogowego
17. Badania Linacha i Denisa dotyczące zapamiętywania rozkładu obrazów w muzeum:
- wskazują na jednoczesny wpływ reprezentacji werbalnych (tu nazwa, której nie mogę odczytać.... ) analogowe ( dystans metryczny na oszacowanie czasu pokonania drogi)
Reszta pytań już za jakiś czas, gdyby ktoś zauważył jakiś błąd to niech mówi, bo pisałam to dość szybko, i mogłam teraz coś źle odszyfrować
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Meg_White
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd i znienacka
|
Wysłany: Śro 19:14, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Pytania, cz. 2, w sumie to nie wiem czy się komuś przydadzą, bo odzewu brak, no ale wklejam ;]
18. Proces przywoływania wiedzy w modelach sieci semantycznej(Collins i Quilian, 1969) odbywa sie dzięki mechanizmowi:
- rozprzestrzeniającej sie aktywacji.
19. Nadzorczy system Uwagi z koncepcji Normana i Shallice'a zajmuje się kontrolą przetwarzania informacji w sytuacjach:
- nowych lub trudnych
20. Tzw. "efekt eksperta" polega na:
- większej sztywności ekspertów w rozwiązywaniu nierutynowych problemów
21. Według hipotezy funkcjonalnej ekwiwalentywności(? nie wiem czy porpawnie zapisałam) percepcji i wyobraźni:
- w badaniach nad percepcją i wyobraźnią uzyskuje się podobne efekty
22. Badania nad wyobraźnią osób niewidomych są argumentem:
- na korzyść stanowiska analogowego
23. W teorii podwójnego kodowania Paivio:
- logogeny są przetwarzane wolno, szeregowo, są mało podobne do reprezentowanych obiektów
24. Paradygmatem wykorzystywanym do badania czujności uwagi jest:
- test zegara
25. Różnica między modelem uwagi Broadbenta a modelem osłabiacza Triesman nie dotyczy:
- opisu działania uwagi jako procesu selekcjonującego informacje.
26. Koszty wykonywania dwóch zadań jednocześnie wynikają z istnienia interferencji strukturalnej. Stwierdzenie to pochodzi z koncepcji:
- Allporta
27. Reprezentacja egzemplarza w teorii rywalizacji egzemplarzy Logana:
- składa się z bodźca (oraz jego znaczenia), reakcji oraz celu dzialania
28. Reprezentacje pojęciowe u danej osoby są:
- zależne od kontekstu nabywania i stosowania
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lolenika
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krak/cz-wa/blach-stadt
|
Wysłany: Czw 14:11, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
na pewno sie przydadza:D, dzieki =*
a tych 2 ostatnich juz Wam sie nie udalo spisac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:08, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
niech Ci Bóg w dzieciach wynagrodzi, dobra kobieto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maskotka
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:35, 24 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
ja też jestem dozgonnie wdzięczna!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Meg_White
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd i znienacka
|
Wysłany: Sob 16:42, 24 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
a proszę bardzo
Hm, no właśnie te 2 pytania gdzieś zaginęły w akcji.... nie mam pojęcia gdzie są, mogłyśmy się w trakcie przepisywania nie dogadać czy już któreś mamy czy nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Meg_White
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd i znienacka
|
Wysłany: Wto 12:13, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Znalazło się jeszcze 1 pytanie
29. Istotą metody addytywnej zaproponowanej przez Saula Sternberga jest:
- wnioskowanie na podstawie interakcyjnego wpływu dwóch warunków eksperymentalnych o ich oddzialywaniu na ten sam etap przetwarzania informacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Swistak_kr
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 12:48, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
tak Meg jak zwykle pomagasz ludziom, dobra Zołza z Ciebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ćma
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:34, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Tirum rirum, stara jak byś tak od każdego w ramach wdzięczności zażądała jedno piwo... ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lolenika
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krak/cz-wa/blach-stadt
|
Wysłany: Śro 19:57, 28 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
hmm a moze jakas inna dobra duszyczka spisala tez pytania z zeszlorocznego egzaminu, ktore ponoc byly prezentowane i omawiane na wykladzie z poznawczej tydzien temu?
bo ja czesc mam od kogos, ale pyt sa fragmentaryczne, no i nie wszystkie;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:58, 28 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
ostatnie brakujące pytanie z kolosa było:
Model wiedzy ukrytej Sternberga nie odwołuje się do pamięci:
a) epizodycznej
b) asocjacyjnej
c) proceduralnej
d) semantycznej
Mam zapisane pytania z wykładu wyłącznie w formie haseł, więc nie sądzę, żeby to bardzo pomogło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|