Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meg_White
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd i znienacka
|
Wysłany: Pon 18:36, 19 Maj 2008 Temat postu: Raport nr 2 |
|
|
Temat trzeba zacząć....
Ja już mam 1 problem, ile ostatecznie wpisać tych osób, bo w demonstracji jest napisane, że osób było 153, ale nie podano płci, a gdzieś się już pojawiła propozycja, żeby przepisać ilość osób, w tym K i M z poprzedniego raportu. Co z tym fantem robicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:31, 19 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
K i M należy przeliczyć. Czyli jeśli K było w pierwszym badania x%, to tyle same ma być w drugim. Mamy zachować proporcje. Przepisujemy natomiast średnią wieku i odchylenie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ćma
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 7:49, 20 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
My jeszcze nie dostaliśmy poprawionych pierwszych raportów więc chyba coś tu jest nie tak...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KruxiHammer
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rzeszów
|
Wysłany: Wto 19:03, 20 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Hellooooo. wiem ze pytanie nie na miejscu ale ja opozniona jestem ostatnio, nie bylo mnie na drugiej demonstracji. moze mi ktos uprzejmie udzielic informacji jak to badanie wygladalo? rozumiem ze byly jakies slowa z roznych kategorii do zapamietania. (jakie kategorie?) i co dalej? jaka byla zmienna zalezna? co dokladnie robili badani po zapamietaniu slow? domyslam sie ze pewnie odpamietywali, w takim razie jak to bylo zliczane? Dobrzy ludzie, pomóżcie kalece :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KruxiHammer
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rzeszów
|
Wysłany: Wto 19:07, 20 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
jakie byly hipotezy? :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
XVII
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wziąć zapał do nauki?
|
Wysłany: Wto 22:31, 20 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Pani prowadząca przeczytała nam 50 słów i kazała wypisać te, które pamiętamy. Słowa należały do kilku kategorii i były wymieszane. Jak już je wypisaliśmy to czytała jeszcze raz i kazała podnosić ręce tym, którzy dane słowo wypisali, liczyła i zapisywała. Hipotezy:
1. Głębokie przetwarzanie związane z kategoryzowaniem prowadzi do lepszego odtworzenia (im większa liczba zlepków kategorialnych, tym wyższa liczba trafień)
2. Efekt pierwszeństwa i świeżości (średnia liczba trafień wyższa dla słów z początku i końca niż ze środka)
3. Im wyraz bliższy prototypowi, tym lepiej odpamiętywany (większa liczba trafień dla słów prototypowych).
Tak przynajmniej wynika z moich notatek.
A teraz pytanie: co piszecie we wstępie o prototypowości? Bo w NOSie ni cholery nie znalazłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KruxiHammer
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rzeszów
|
Wysłany: Wto 23:24, 20 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
dzieki wielkie!!!! u mnie generalnie cienko z poznawczej, ale kojarze ze na frojdzie w Zipie pt Opracowania jest spakowana prezentacja pt Chlewinski 'Prototypowe koncepcje pojęć' ? moze da sie to jakos wykorzystac ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
XVII
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wziąć zapał do nauki?
|
Wysłany: Wto 23:31, 20 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
OK, a czy ktoś może wie, jak wygląda wstawianie do literatury cytowanej takich rzeczy jak właśnie prezentacje multimedialne? Bo co do wykładów to jeszcze spoko, ale takich rzeczy jeszcze nie próbowałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KruxiHammer
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rzeszów
|
Wysłany: Wto 23:52, 20 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Prezentację pewnie trudno bedzie umiescic w spisie literatury, ale jako taka moze byc "zaczepka" do szukania materialow. Sama prezentacja jest pewnie streszczeniem jakiegos madrego artykulu - jeszcze nie wiem jakiego ale mam zamiar sie dowiedziec :]. Poza tym w ksiazce do poznawczej Maruszewskiego jest cos o prototypach - do sciagniecia na chomikuj/psychole.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:32, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
ale przecież jest cały rozdział o prototypach... nie wystarczy tylko napisać co to jest i że bardziej typowe obiekty są lepiej pamiętane?
mam za to inne pytanie. z tego co zrozumiałam stawiamy hipotezę, że im więcej zlepków, tym więcej trafień. chciałam zacząć od wyników, ale zastanawia mnie, jak i po co mamy wprowadzać tam związek między zlepkami i fałszywymi alarmami, albo, co gorsza, między trafieniami i fałszywymi alarmami (nieistotne statystycznie, ale skoro to policzyli, to chyba trzeba wspomnieć?). stawiamy na ten temat hipotezę? wspominamy o tym "przy okazji"?
a, i jeszcze jedno: o przeliczaniu płci mówił Wierz...? bo nam nic o tym nie wspominał, więc nie wiem jak on by to odebrał...
wyniki z pierwszej demonstracji były zrobione jakoś normalniej...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez efka r dnia Śro 16:37, 21 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
nausicaa
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:42, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
a ja znalazlam w nosie - to jest w rozdzile pojecia i schematy, w teorii o prototypach, napisalam co to jest prototyp itd, a ze slowa nietypowe sa lepiej pamietane to tlumaczy teoria schematów- tam jest nawet takie badanie opisane ( tez rozdzial pojecia i schematy)
a no to moja kolej: czy zmienne niezalezne są tylko takie jak sa wypisane w wynikach demonstracji czy jest ich wiecej i co w takim razie jest zmienna zalezna? bo to jakies dziwne jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 20:03, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Odnośnie hipotez:
1. Kategoryzacja podnosi poprawność ale generuje intruzje:
1a Im więcej zlepków tym więcej trafień
1b Im więcej zlepków tym więcej FA - tu nie wyszło zgodnie z hipotezą, należy wyjaśnić dlaczego
Związek FA i trafień był liczony nie wiadomo po co, z rozpędu i Wierch mówił, że można o tym nie wspominać
2. Efekt pozycji
3. Efekt prototypowości
Zmienne niezależne: pozycja wyrazu na liście i prototypowość
Zmienne zależne: ilość trafień, FA, zlepków, ilość osób, które odpamiętały dany wyraz.
O prototypach pisałam tylko z książki, chyba wystarczy...
|
|
Powrót do góry |
|
|
madzio
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:23, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
dr Wierz.. prosił o pdfy, tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
madzio
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:25, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
jak zrobić z worda pdf ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:52, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
tak prosił? o kurczę, nie odnotowałam tego....
dzięki Magda za wytłumaczenie wszystkiego!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|