|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KruxiHammer
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rzeszów
|
Wysłany: Pon 10:50, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A są jakieś przesłanki do "sporego prawdopodobienstwa, że pytania się powtórzą"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
krislob
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 10:57, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Niezawodne przeczucie prymusa Świstaka ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Swistak_kr
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12:31, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
od kogoś to coś wiem (bez nazwisk , jakie forum takie wypowiedzi -żarcik )
+ to NIE byłby pierwszy raz, że egzamin się powtórzy (biopsa się powtarzała , metodo i chyba też)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Swistak_kr dnia Pon 12:33, 23 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Swistak_kr
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12:37, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
buehehe zastanawiam się już czy do Borysa nie napisać bo tak tragicznie idzie opracowywanie tych pytań
dżizas , myślałem, że je od razu znajdę będzie łatwo miło i przyjemnie a tu dupa , nawet jak je trochę dostawałem to jedna osoba się pofatygowała do podzielenia wiedzą (dzięki!)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Swistak_kr
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 13:00, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
dobra zaraz będą odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Swistak_kr
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 13:10, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
dobra nie tak zaraz, muszę wreszcie zjeść coś na śniadanie, wysłałem MAILE do tych do których mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KruxiHammer
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rzeszów
|
Wysłany: Pon 13:40, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Pomogłabym, ale moja wiedza jest nadal hmmmmmmmm......... jaka wiedza? Dołączam do akcji Świstaka, duchowo, (ale zawsze coś) "Koledzy i koleżanki, pomóżcie! Admin prosi."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Swistak_kr
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 13:43, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
odpowiedzi już sa... kurde niech ktoś kto dostał na maila tutaj wrzuci
kurde :/
aaaaa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Swistak_kr
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 13:46, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Paulina mnie prosiła, żebym jej pisała gdzie to jest w książce, dlatego tam są numery strom. I podkreślam, że w wielu pytaniach strzelałam =P. Jakby Ci się nie otwarło, to przesyłam jeszcze tutaj nizej =):
1. Cyrkowiec, który jednocześnie żongluje 6 przedmiotami, jeździ na rowerze...itd. wykonuje kilka czynności na raz. Które z poniższych wyjaśnień najprawdopodobniej zaproponowałby Shiffrin i Shneider
a) wszystkie wykonywane czynności zostały zautomatyzowane w trakcie uczenia i nie wymagają jakiejkolwiek kontroli ze strony uwagi
b) wszystkie wykonywane czynności zostały zautomatyzowane w trakcie uczenia, a uwaga pełni rolą kontroli i nadzoru nad poprawnością przebiegu
zaznaczyłam na egzaminie to i cięzko mi powiedzieć czy to jest dobrze, bo to był strzał na logikę myślenia (oni się menatlnym niczym nie zajmowali, raczej traktowali wszystko jak komputer J)
c) wszystkie wykonywane czynności korzystają z jednego rezerwuaru zasobów mentalnych, gdyż dotyczą czynności o charakterze motorycznym, lecz czynności te pobierają na tyle mało zasobów, ze nie dochodzi do przeładowania systemu informacyjnego
d) wszystkie czynności czerpią zasoby mentalne niezbędne do ich obsługi z oddzielnych rezerwuarów, więc czynności te mogą być wykonywane jednocześnie bez widocznej interferencji
2. To samo pytanie z tymi samymi odpowiedziami tylko wg Navona
nazwisko Navona poraz pierwszy zobaczyłam na tym egzaminie L
3.Zupełnie nie przygotowany student usiłuje mimo wszystko sensownie odpowiedzieć na (jakieś tam) pytanie, ale nie udaje mu się to. Jego przetwarzanie informacji limitowane jest:
a) tylko zasobami
b) tylko danymi
c) jednocześnie zasobami i danymi
d) ani zasobami, ani danymi
to było pytanie ze starych testów – na pamięć je umiałam
4. Model pamięci Atkinsona i Shiffrina nie obejmuje: wiem, że w odp. była pamięć ejdetyczna, którą zaznaczyła ejdetyczna bo oni nie uznają pamięci 100% wizualnej jaką jest ejdetyczna – tylko tyle wiem
5. Przetwarzanie inf. wg Neissera: dobra odp. -> filtr -> rozponanie -> selekcja -> pamięć krótkotrwała.
6. Rozmawiasz przez telefon i nie słyszysz, ze ktoś stojący obok do Ciebie mówi. Jaka model uwagi to wyjaśnia (zdaje się, ze szyjki od butelki)
to też było ze starych testów J, ale to jest po prostu inna nazwahipotezy przełącznika => NOS str.217
7. Matka czyta dziecku bajkę, ale orientuje się, że nie wie co przeczytała. Oznacza to, że:
a) pole uwagi jest większe od świadomości
b) pole świadomości jest większe od uwagi
podobno: świadomość i uwaga to nie to samo
świadomość jest skutkiem uwagi!!! NOS str. 178 wprowadzenie do rozdziału na końcu tego wprowadzenia (po trzecie…)
8. Wg teorii prototypów Rosch pojecie na poziomie podstawowym jest:
a) jednostkowe
b) bardzo konkretne
c) średnio abstrakcyjne
d) wysoce abstrakcyjne.
to było w starych testach J, ale NOS str 113 pisze ze nadrzedny to zbytnia ogólność, a podrzędny zbytnia szczegółowość, czyli podstawowy to konkretne J
9. Dziecko, wytworzy lepsze pojecie psa jeśli będzie miało do czynienia z psem wielorasowym niż z psem jednej rasy(?). Wg jakiej teorii tak jest:
a) klasycznej
b) probabilistycznej
c) egzemplarzowej
d) żadne z powyższych (podobno ta odp. bo to prototyp)
tak, prototyp, obiekt najbardziej reprezentatywny
10. Faza przeddecyzyjna charakteryzuje się: (nie pamiętam odpowiedzi)
ja tez nie pamiętam odpowiedzi, ale to jest podrozdział 12.2.1
11. Kolega wymyślił projekt, a Tobie się wydaje, ze kiedyś wpadłeś już na ten pomysł. Przygotowując się do rozmowy z nim boisz się, ze będziesz posądzony o:
a) amnezję
b)paramnezję
chodziło o urojenia!! pomyśli, że jestesmy chorzy, tylko, że mamy jakieś urojenia J
.....
12. Teoria komputacyjna Mirra wywodzi się z
a) metafory komputerowej to wiedziałam ze swojej pracy na HMP o psychologii poznawczej ,nie wiem gdzie to jest w książce…
b) teorii Freuda, ......
(Zaznaczyłem, że była stworzona za pomocą symulacji komputerowych, ale doczekała się też weryfikacji empirycznej.)
13. Student nie przygotował się do egzaminu i dostał ocenę niedostateczną i gdy się o tym dowiedział, stwierdził, że ?wiedział, ze tak będzie, tego nie dało się nauczyć?. To wyjaśnienie świadczy o tym, że
a) jest prorokiem
b) zastosował heurystykę wglądu wstecznego (podobno ta odpowiedź)
c) skrypt samospełniającej się przepowiedni
......
znów stare testy J
14. Dwa pytania dotyczyły badań nad językiem nabytym w podstawówce. Badania przeprowadzał Bahrik (dwa razy to samo pytanie, ale inne warianty odpowiedzi), (co jest najbardziej skuteczne w zapamiętywaniu słów czy cos w tym guscie)
tego nie wiem do dziś L
15. Pytanie o problem szachownicy, że jest trudne i jednocześnie łatwe, jeśli:....... zależy to od werbalnego przedstawienia tego zadania przez eksperymentatora!!! to na ćwieczeniach było mówione, ze zależy od tego jak się przedstawi ten problem werbalnie
16. Przeprowadzono badania nad odnoszeniem sukcesów na studiach, dobrym predyktorem jest:
a) inteligencja ogólna (podobno ta odpowiedź, duża niepewność) to było na wykładzie, na którym byłam akurat J
b) inteligencja emocjonalna
c) twórczość ?jakaś?
d) twórczość ?jakaś inna?
17. Pojemność pamięci ikonicznej zalezy od: od tego ile elementów jest w stanie objąć pole percepcyjne to było na egzaminie próbnym, który nam zrobił Orzeszek na wykładzie J
18. skaning mentalny(mapa) ? o czym świadczy, czy jak działa(?)
W badaniach z wykorzystaniem metody skaningu umysłowego stwierdzono, że tym dłuzej trwa odpwoeidź na pytanie o obiekt, im:
a) bliżej znajduje się on od punktu fiksacji
b) większy jest ten obiekt
c) mniej cech charakterystycznych posiada ten obiekt
d) bardziej konkretny jest ten obiekt to było w starych testach z tym, że na zerówce odpowiedź d brzmiała: że ządna nie jest poprawna – nie było tej poprawnej d, więc trzeba było zaznaczyć ze żadna nie jest poprawna
19. pyt. o teorie podwójnego kodowania Paivio,
20. pyt. o teorie integracji cech o w obiekt (nawet chyba dwa były ? jedno na pewno o było związane z równoległym przetwarzaniem)
21. pytanie o poprzedzanie semantyczne (nadprogowe ????) i słowa dwuznaczne: jak wpływa na rozpoznanie tego słowa w dwóch różnych kontekstach? Czy coś takiego. Chodziło chyba o to, że jedno znaczenie jest szybciej, a drugie wolniej rozpoznawane
22. zasada wspólnej drogi ? czego dotyczy (gestalt)
23. było też pyt. o to, w którym zestawie wymienione ?swoistości? nie należą do jednego zagadnienia i dobra odp. to chyba:
a) efekt lamy błyskowej, powidok i efekt lampy jakiejś jeszcze (inne np.: b) efekt Stroopa, hamowanie, interferencja)
24. jak się dokonuje obliczeń matematycznych w pamięci to zaangażowane są:
a) pętla fonologiczna i szkicownik wzrokowo-przestrzenny
b) pętla fonologiczna i centralny wykonawca
c) szkicownik + centralny wykonawca
....
25. co istotnego jest w teorii pamięci Cowana
26. Krzywa zapominania to: (pytanie było inne)
a) funkcja logarytmiczna
b) wykres w kształcie S
c) krzywa Gaussa bo to chodziło o inteligencję w pytaniu, a ona ma zawsze rozkład normalny, czyli krzywa Gaussa
d) chyba w kształcie U
27. pyt. o konsolidację śladu pamięciowego ? co się dzieje na poziomie biologicznym?
NOS str. 389 – chodzi o to, że w neuronach się zapizuje – coś takiego nie pamiętam już dokładnie L
28. jakie wydarzenia mogą być ?wszczepione? do pamięci (te, które były peryferyczne)
29. co sprzyja powstawaniu/nabywaniu fałszywych wspomnień? wyobraźnia
30. polityk zachęcając wyborców do siebie, przywołuje jakieś niedawne rzekomo dokonane przez niego pozytywne ?osiągnięcia? ? co stosuje? ? a) heurystykę dostępności stare testy J ? więcej nie pamiętam
31. Jakiś ktoś opowiada na różnych spotkaniach ten sam dowcip ? o czym to świadczy? Jedną z odpowiedzi był efekt atmosfery.
32. pojemność pamięci krótkotrwałej (STM)
33. Sokrates wiem ze nic nie wiem- co to za wiedza - metawiedza czyli wiedza o której się wie, że się ją ma (rzadkie zjawisko wśród studentów na egzaminach )
34. coś o konfabulacji - że taka odpowiedź
35. efekt strzały (złudzenie strzały) - Dwie kreski jedna nad drugą (???), na obu końcach każdej groty strzał, tyle że przy jednej skierowane na zewnątrz, przy drugiej - do środka. Są równej długości, ale jedna wydaje się dłuższa. Odpowiedzi nie jestem pewien ale wnioskowałem, że na dotyk nie powinno działać/stałość kształtu to takie na logikę było
36. coś o jakiejś chińskiej encyklopedii (ponoć było takie jakieś badanie) chodziło o sztywność myślenia. nie było to żadne badanie, tylko stara encyklopedia chińska – że chińczycy podzielili zwierzeta np. na te które lubi cesarz i te które nie lubi, a my (wychowani w innej kulturze) mamy taką sztywność myślenia, że w życiu byśmy na taki podział nie wpadli J => niestety konkretnie pytania nie pamiętam L
37. efekt wachlarza
38. efekt eksperta - sztywność w nierutynowych czynnościach to było na wykładzie
39. co to jest paradygmat
40. co się dzieje w etapie przeddecyzyjnym w rozwiązywaniu problemu
41. struktura problemu (?) - operatory itp.
42. motyw z wykładem prowadzonym przez Kanta i guzikiem na sukience
43. poznawcza reprezentacja skończonej liczby cech wspólnych wszystkim egzemplarzom, które to cechy przysługują wszystkich egzemplarzom w jednakowym stopniu to: pojęcie matrycowe definizja żywcem z podręcznika => NOS, str 102
44. czy można czytać tekst w ogóle o nim nie myśląc - (podobno wynika z to z podporządkowania uwagi świadomości) nie wiem…
45. z czego wynikają złudzenia percepcji według Gibsona (teoria ekologiczna): podobno z braku
możliwości zmiany punktu widzenia, unieruchomienia osoby Gibson uważał, że złudzenia optyczne występują dlatego, że obserwator się nie rusza – no logicznie rzeczy biorąc jak się poryszymy i zaczniemy złudzenie oglądać to się skapniemy, że to złudzenie J => NOS, str. 309 – złudzenie Amesa
46. złudzenia percepcji są tworzone przez: podobno niekonwencjonalne przedstawienie przestrzeni 3D (ewentualnie 2D, ewentualnie teraz to myślę, że oni rzeczywiście wykorzystują konwencjonalne metody, pokazują kąty tak, jak się je zwykle pokazuje, ale składają je absurdalnie) ?
47. Czas dałam, że wszystkie prawidłowe, bo to chyba w każdym eksperymencie wychodziło inaczej, w zależności od sposobu odpamiętania, zakłócania czy modalności.
to taK NA RAZIE NA ODCZEP SIę - MUSZę ZJEść BO PADNę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KruxiHammer
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rzeszów
|
Wysłany: Pon 13:47, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Dobra robota i smacznego!!!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Swistak_kr
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 14:03, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
jem
ps; Najwięcej użytkowników 28 było obecnych Pon 13:09, 23 Cze 2008
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
margarett
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 14:05, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Wg mnie 31. odp to inercja mentalna; tak nawiasem mówiąc efekt atmosfery to błąd w rozumowaniu dedukcyjnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Swistak_kr
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 14:20, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
dzięki posłałem dalej to sztabu kryzysowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Swistak_kr
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:39, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Od Mileny
Teoria podwójnego kodowania Paivio: dwa systemy w których człowiek reprezentuje rzeczywistość- niewerbalny (sensoryczny) i werbalny (językowy). W systemie niewerbalnym koduje się za pomocą imagenów, a w werbalnym za pomocą logogenów.
Teoria integracji cech w obiekt: teoria procesu wyszukiwania w polu percepcyjnym obiektu spełniającego koniunkcyjne kryterium selekcji, czyli obiektu charakteryzującego się zestawem wszystkich właściwości uważanych za kryterialne.
Struktura problemu: zawiera reguły przekształcania stanu początkowego i stanów pośrednich( tzw. operatory) oraz relacje zachodzące między el. składowymi problemu. Nie wiem o jakie swoistości jeszcze może chodzić :/
Cechy eksperymentu: manipulacja zmiennymi w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych.
Ten sam dowcip opowiadany na przyjęciach: wydaje mi się,że efekt eksperta (w pyt. chodziło o człowieka, który opowiadał ten żart, ponieważ zawsze wywoływał on rozbawienie u ludzi)
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Swistak_kr
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:40, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
od Pauliny
1.faza przeddecyzyjna czym się charakteryzuje tego już nie miałam siły szukac.. wiesz gdzie to paskudztwo?
2.badania Bahrika:- spadek zapamiętanych słów był większy w ciągu 3 pierwszych lat od zakończenia nauki(słówka hiszp)
-im dłuższa ptrzerwa między powtarzanym materiałemtym lepsze jego pamiętanie. dłudie przerwy w czasie między powtarzaniem wpłynęły na zapamiętywanie zarówno w zakresi e efektywności jak i odporości na upływ czasu
3.krótki opis teorii podwójnego kodowania Paivio
4.teorie integracji cech w obiekt
5.co istotnego jest w teorii cowana
- pamięc robocza rozumiana procesualnie, uaktywniona dzieki mechanizmom uwagi pam dług., jednoczesna aktywacja niewilekij liczby elementów. Mówił tęż coś o ognisku uwagi, jakichś 4 jednostkach. jego system jest systemem jednorodnym. Uważał, że zminimalizowanie poziomu dystrakcji to informacje są przechowywaane w pamięci ikonicznej do 2 sek a echoicznej do 10 sek.
6.ten sam dowcip opowiadany na różnych spotkaniach, co to za efekt
7.na czym polega efekt wachlarza: metafora opisująca strukturę połączeń w teorii rozprzestrzeniającxej się aktywacji, odchodzących od danego węzła połaczeń; im szerszy wachlarz połaczeń, tym więcej sąsiadujących węzłów może zostac pobbbudzynychi tym słabsze będzie pobudzenie, które otrzyma każdy z nich.
8.czym jest paradygmatwg kuhna to ogólny wzorzec uprawiania nauki, swoisty ze względu na podstawowe pojęcia, założenia metateoretyczne,metodologię i rodzaj stawianych pytań badawczych.
2 znaczenie: ustalony wzorzec procedury eksperymentalnej, wykorzystywany w badaniach psych. nadwyodrębnionym procesem lub efektem.
9.struktura problemu - swoistości (o co chodzi)
10.przez co są tworzone złudzenia percepcji: przyczyną jest odgórny charakter spostrzegania. samo zludzenie jest tworzone przez dzia,łanie kontekstu sytuacyjnego, wywołanego szczególnym układem bodźców.
11.jakie są cechy eksperymentu:planowe manipulaowanie zmiennymi
12.na czym polega efekt ziarnostości- tego nie znalazłam w nosie
13. badania odtwarzania częściowego też nie znalazłam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|