|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meg_White
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd i znienacka
|
Wysłany: Pią 16:49, 28 Lis 2008 Temat postu: Pytania z kolosa nr 1 |
|
|
1 część pytań z kolosa
1. Badania nad tłumieniem, przeprowadzone przez D. Wegnera (1989-1992) dowodzą, że:
- im bardziej staramy się o czymś nie myśleć, tym częściej ta myśl pojawia się w naszych myślach
2. Proces, w którym ludzie obserwują swoje własne zachowania aby na ich podstawie wnioskować o swoich cechach:
- proces autopercepcji
3. Egzemplarz jest umysłową reprezentacją konkretnego epizodu, zdarzenia lub osoby, podczas gdy schemat jest reprezentacją umysłową obejmującą ogólne charakterystyki szczególnej grupy epizodów, zdarzeń lub osób
4. Hipoteza zgodności z nastrojem:
a) przewiduje, że ludzie będą bardziej skłonni przypomnieć sobie wydarzenia zgodne z obecnym nastrojem
b) nastrój będzie się zmieniał w zależności od ilości pamiętanych negatywnych bądź pozytywnych zdarzeń
c) może wyjaśniać trudności w leczeniu depresji
d)wszystkie powyższe odp są prawidłowe
5. Afekty:
a) to emocje w szczególnie dużym nasileniu
b) to zachowania pod wpływem emocji
c) odczuwa się je wyłącznie wobec własnej osoby
d)żadna z powyższych odp nie jest prawidłowa
6.Co wyjaśnia fenomen większej radości brązowego niż srebrnego medalisty:
- myślenie kontrfaktyczne
7. Zjawisko wrogich mediów polega na tym, że:
- osoby zaangażowane w konflikt odbierają neutralny materiał jako faworyzujący przeciwników
8. Ludzie zwiększają skłonność do stosowania strategii upraszczających, gdy:
- są pobudzeni
9. Samospełniające się proroctwo:
a) to fałszywe przekonanie, że od początku wiedzieliśmy, że coś się wydarzy, nabieranie wsteczne, gdy coś się już zdarzyło
b) to pozorne "przewidywanie" zdarzeń, do których i tak musi dojść
c) jest częściej skutecznie formułowane przez kobiety niż przez mężczyzn
d)żadna z powyższych odp nie jest prawidłowa
10. Efekt fałszywej powszechności wynika z posługiwania się:
- heurystyką zakotwiczenia i dostępności
11. Potrzeba struktury to motywacja do organizowania świata umysłowego i fizycznego w prosty sposób
12. Tendencja do potwierdzania oczekiwań wiąże się:
a) ze zwracaniem uwagi na zdarzenia potwierdzające oczekiwania
b) z łatwiejszym odpamiętywaniem zdarzeń zgodnych z oczekiwaniami
c) z wpływem oczekiwań na interpretację zdarzeń
d)wszystkie powyższe odp są poprawne
13. Pogląd, że zachowania społeczne są wynikiem subiektywnej interpretacji zdarzeń zachodzących w środowisku jest istotą:
- perspektywy fenomenologicznej
14. Obecnie większość ekspertów z dziedziny ewolucji i zachowania wierzy, że biologiczne uwarunkowania zachowań ludzkich są:
- elastyczne i ulegają modyfikacjom pod wpływem środowiska
15. To, że większą szansę na utknięcie w windzie w bibliotece ma raczej Janek - mól książkowy niż Rysio - kibic szalikowiec jest przykładem, że:
- sytuacje wybierają ludzi
potem dopiszę resztę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Meg_White dnia Sob 15:25, 29 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Meg_White
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd i znienacka
|
Wysłany: Pią 20:31, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
część 2
16. Badacz uzyskał istotną korelację -0,80 pomiędzy liczbą godz w tygodniu spędzaną na oglądaniu TV, a ocenami z matematyki. Jaki może być wniosek?
a) oglądanie Tv jest przyczyną słabych ocen z matematyki
b) Inteligentne dzieci oglądają więcej TV niż dzieci nieinteligentne
c) pozwolenie dzieciom na spędzanie większej ilości czasu na oglądaniu TV powoduje, że ich oceny z matematyki będą słabsza
d) żadna z powyższych odp nie jest prawidłowa
17. Stopień, w jakim wyniki eksperymentu można generalizować i odnosić do innych okoliczności jest wyrazem:
- trafności zewnętrznej badania
18. Do badania stosukowo rzadkich zachowań najlepiej nadaje się metoda:
- studium przypadku
19. Jakie informacje są bardziej diagnostyczne dla przypisywania innym liczby cech (trwałych dyspozycji) dotyczących sprawności i moralności:
- pozytywne dla sprawności i negatywne dla morlaności
20. Zgodnie z koncepcją atrybucji Weinera, przyczyna uzyskania określonego wyniku w sytuacji zadaniowej zostaje przypisana zdolnościom aktora, gdy oceniający odwołuje się do czynników:
- wewnętrznych, stałych, niekontrolowalnych
21. W modelu współzmienności Kelleya wysoka spójność zachowania oznacza, że:
- aktor zawsze zachowuje się tak samo wobec danego obiektu
22. Który z etapów niżej wymienionych NIE występuje w modelu atrybucji Gilberta (1995)?
- automatyczna poprawka na sytuację
23. Ocena aktora będzie raczej wynikiem oddolnej integracji danych, jeśli:
- koszty popełnienia pomyłki w ocenie są duże
24. Zgodnie z teorią wniosków korespondentnych osoba obserwująca zachowanie aktora wyciągnie z niego wniosek na temat jego cech, jeśli:
- według obserwatora aktor wiedział o skutkach swojego zachowania
25. Według zasady pomniejszania (Kelly)
a) jeśli w sytuacji działają czynniki hamujące dane zachowanie obserwator pomniejsza rolę cech wewnętrznych aktora jako przyczyny tego zachowania
b) Im mniej czynników mogących stanowić przyczynę danego zachowania, tym mniejsza moc przyczynowa przypisywana jest każdemu z nich
c) obie powyższe odp są prawidłowe
d) żadna z powyższych odp nie jest prawidłowa
26. Tzw. złudzenie gracza w ruletce polega na tym, że:
- przewiduje co powinien obstawić w następnej kolejce na podstawie poprzednich wyników i zasady reprezentatywności
27. Czy zmiana skali ocen pozwala na wyeliminować tendencję centralną?
- nie
28. Jeśli dwaj opozycyjni prelegenci występują jeden po drugim bez przerwy, a następnie po dłuższej przerwie audytorium podejmuje decyzję, to korzystniej jest występować jako:
- pierwszy, licząc na efekt pierwszeństwa
29. Regresja do średniej:
- jest to tendencja, która występuje ale ludzie jej nie doceniają
30. Co nie jest przykładem efektu aureoli?
a) wpływ atrakcyjności fizycznej osoby na ocenę jej osobowości
b) wpływ miejsca wykonania na ocenę wytworu
c) wpływ nazwiska autora na ocenę wytworu
d) wszystkie odp są przykładami efektu aureoli
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Meg_White dnia Sob 10:52, 29 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jj
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:18, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
29. Regresja do średniej:
- jest to tendencja, która występuje ale ludzie jej nie doceniają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Meg_White
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd i znienacka
|
Wysłany: Pią 23:25, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
jj napisał: |
29. Regresja do średniej:
- jest to tendencja, która występuje ale ludzie jej nie doceniają |
Hm... nie wiem, ja to przepisywałam ze swojej kartki z kolosa i miałam punkt za odp d, czyli tą z Małyszem.... chociaż też najpierw zaznaczyłam c, ale potem ostatecznie d... więc być może prowadzący nie zauważył?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Meg_White dnia Pią 23:26, 28 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maskotka
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:41, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
a co oznaczaja odpowiedzi wytluszczone ?? ze sa pewne czy niepewne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jj
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:16, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
ja mialam punkt za te niedoceniana tendencje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magi
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:48, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Na pewno chodziło o niedocenianą tendencję. Wystarczy przeczytać podtytuł w Tyszce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Meg_White
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd i znienacka
|
Wysłany: Sob 10:51, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
No to widocznie Mr Piwo poprawiał moje kolokwium szybko zaraz poprawię odp,
Maskotka - odp wytłuszczone są pewne (przynajmniej ja za te odp miałam pkt ) a wszystkie odp wpisywałam dlatego, żeby było jasne, o co chodziło w pytaniu i odp, bo głupio by było tuż pod pytaniem umieścić odp, że wszystkie powyższe odp są poprawne albo że wszystkie powyższe odp są złe, dlatego w czynie społecznym zachomikowałam się na ćwiczeniach z tyłu i przepisywałam całość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:02, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Meg, pytanie 3:
Egzemplarz jest umysłową reprezentacją konkretnego epizodu, zdarzenia lub osoby, podczas gdy skrypt jest reprezentacją umysłową obejmującą ogólne charakterystyki szczególnej grupy epizodów, zdarzeń lub osób
Nie powinno być schemat zamiast skrypt?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Meg_White
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd i znienacka
|
Wysłany: Sob 15:25, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
efka r napisał: |
Meg, pytanie 3:
Egzemplarz jest umysłową reprezentacją konkretnego epizodu, zdarzenia lub osoby, podczas gdy skrypt jest reprezentacją umysłową obejmującą ogólne charakterystyki szczególnej grupy epizodów, zdarzeń lub osób
Nie powinno być schemat zamiast skrypt? |
Racja... nawet na kartce mam schemat...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|