Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasialasia
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uć/Kraków
|
Wysłany: Czw 16:28, 05 Lut 2009 Temat postu: to może...odpamiętamy to i owo z egzm?;p |
|
|
j.w mam watpliwosci czy czesc opisowa sie powtorzy ale testowa raczej na pewno...ja pamietam ,ze bylo pyt. o sfere dalszego rozwoju...jeszcze tylko 99 pyt:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mystique88
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:17, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
na poprawce ma się powtórzyć wszystko (poufna wiadomość) więc warto odpamietac pytania
moim zdaniem sporo było o rozwoju mowy (MKT) i dzięcych teoriach umysłu (Biał-P) ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Eliza
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:24, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Coś o skoku pokwitaniowym było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kasialasia
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uć/Kraków
|
Wysłany: Czw 17:57, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Piszę z konta Kasi Lasi bo swojego nie posiadam
ale wydaje mi się że Czesiek się na mnie nie obrazi hehe.
Więc co mi się udało zapamiętać:
Spencera kierunki rozwoju były
Co dziecko zapamiętuje z życia płodowego
Opisać fazę embrionalną
Funkcje i rola kultury
Opisać funkcje zarządzającą .. skąd Hujska to wzięła ?;/
Jak się rozwija umysł wg Flavella ? brr
Akt działania z czego się składa?
Czym zajmował się Watson?
Badanie longituoidalne czym się charakteryzuje
Wymienić i opisać filozofów
Poczucie winy, wstyd itp kiedy i dlaczego
Kłamstwo jak się rozwija
5 stadium Piageta
Shaffer kierunki rozwoju
Funkcje wychowania chyba , wyzwalająca i socjalizująca?
tam gdzieś do wstawienia było że Kierunek Cefalokaudalny
Miłość cielęca?
Czym się różni Psychologia Rozwojowa od Psychologii Biegu Życia
Cechy Zmiany rozwojowej
Retardacja przez co jest powodowana
Teratogeny wymienić
Opisać badania nad inteligencją
Czynniki rozwoju?
Kierunki zmian rozwojowych
Co ta internalizacja robi chyba o Wygotskiego chodziło.
Metoda kliniczna O jakże wielkiego Piageta
Co to jest operacja
Różnice w Oznace
Więcej pytań na obecną chwile nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuje
Pozdrowienia od Anusiaka
Siło Piageta, Kohlbera, Szumana, Wygotskiego spłyń na wszystkich współtowarzyszy niedoli!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nausicaa
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:02, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
to może z opisowych: rola kultury symbolicznej albo wogołe symboli
rola kultury wogóle? coś w tym stylu
reakcje okrężne
nadrozciagłość znaczeń
kierunki zmian wg spencera
rozwój osobowości wg shaffera
rola funkcji zarządzającej
warunki rozwoju języka pisanego wg kogos na f i s
psychologia rozwojowa i biegu zycia
cos o pojmowaniu umyslu wg flavella
oznaki- rozwój albo jakos tak, cokolwiek to jest...
filozofowie ktorzy wniesli wkład do rozwoju
badania IQ i nazwiska
rysunek dziecka chyba we wczesnym dziecinstwie
szeregowanie systematyczne
rola równieśników w rozwoju
metoda kiliczna piageta
a w tescie duzo bylo co w którym okresie rozwoju albo w któtym mc...i jeszzce było trochę wygotskiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maskotka
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:19, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
ten test to tylko Kiler mogła układać :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paola
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:21, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
model kohleberga -> uniwersalne dla ludzi wszystkich kultur?
uwewnetrznienie
zmiany/ocena moralna w zakresie kłamstwa
kara.... którą dzieci preferują w wieku...
Nowojorskie badania podluzne -> badanie temperamentu
Piaget zabawa ...
zabawa kooperacyjna
dziecku izolowane?
rodowa historia czlowieka--> antropogenetyczny
statystyczne normy rozwoju --> gesell
havinghrust
badania longitudialne a transwersyjne
monologowanie -> w mowie egocentryczna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maskotka
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:23, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
w trakcie czytania tekstów będziemy sobie przypominać które pytania już były.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kasialasia
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uć/Kraków
|
Wysłany: Czw 18:34, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
opiswe:
1.co zapamietuje w okresie plodowym
2. def.rozwoju (cos w tym stylu)
3.nazwiska psychologow z przelomu XIX/XX w.
4. wg.piageta zabawa ma funkcje....symboliczna? (tu bylo do wstawienia),
5.relacja dziecko-srodowisko,
6.w ktorym msc odczuwa lek z powodu rozstania (co takiego),
7.chyba co charakteryzuje rozw. fazowy (nie wiem czy to inaczej skokowy?)
8.cos o zmianach aktywnosci???
9.jak ujmuje rodzaj (wiek, stadium, cos tam)nie wiem o co chodzilo
10.co to jest lozysko?
z testowych byly:
1. 2 o kryzysy u eriksona,
2.cos o interakcjach twarza w twarz,
3.jak sie zachowuje dziecko w odp na afekt plaski matki,
4.opis matki i jaki styl przywiazania (chyba byla odp lekowo-unikajace),
5. akceleracja-czy to postep indywidualny, pokoleniowy cos takiego)
6.na jakich wczesniejszych teoriach bowlby oparal swoja,
7.trzeba bylo wiedziec czy to psych spoleczna czy poznawcza zaklada ze jak wie co to moralnosc to tez postepuje moralnie,
8.w ktorym etapie ruch wahadlowy
9.jakie to sa zabawy wspolne ukierunkowana na cel, cos takiego
10.co bada NYLS?
11.pyt. o Gesella
12.monologowanie zbiorowe-mowa egocentryczna
13.pyt. o strukture
14.nauka pelnienia rol-dzieki organizowaniu sytuacji spolecznych
15. czlowiek na indywidualnej linii rozwoju-ontogenetyczny
16.zastepowanie jednej struktury inna-substytucja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
martita
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:47, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A powiedzcie prosze, generalnie ten egzam byl rzeczywiscie kosmicznie trudny, umiarkowanie trudny, spoko..?? jak oceniacie? acha, jeszcze jedno-rzeczywiscie duzo bylo pytan z wykladow??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kasialasia
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uć/Kraków
|
Wysłany: Czw 18:52, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
i jeszcze z testowych:
1.inicjacja w fazie monosens.wtronej u szumana
2.czynnosci chaotyczne sa powtarzane w sytuacjach nowych i trudnych
3.immanentna sprawiedliwosc-zwiazana z odpowiedzialnoscia obiektywna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kasialasia
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uć/Kraków
|
Wysłany: Czw 18:53, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
na moje oko on nie byl bardzo trudny...dalo sie zdac majac wyklady i cwiczenia w malym palcu;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maskotka
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:14, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
martita napisał: |
A powiedzcie prosze, generalnie ten egzam byl rzeczywiscie kosmicznie trudny, umiarkowanie trudny, spoko..?? jak oceniacie? acha, jeszcze jedno-rzeczywiscie duzo bylo pytan z wykladow?? |
nie był trudny, Częśc opisowa była prosta, test był trudniejszy ale do napisania. jak dla mnie zdecydowanie za mało czasu jeśli ktoś nie ma tego "w małym paluszku", bo na zastanowienie nie ma czasu. Pytania typu "wyniki badan XY wpłynęły na myśl psychologiczą ze względu na..." wymagają przypomnienia badania i wyników a potem tego wpływu... ale pani Kiler nie chce sprawdzac naszej wiedzy tylko umiejetnosc strzelania gdy odpowiedz wydaje nam sie najbardziej prawdopodobna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nausicaa
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:45, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a moim zdaniem test był łatwy, mnie nawet czasu zostało opisówka w sumie nie była bardzo trudna, jeśli obkuło się TOTALNIE NA BLACHĘ wykłady, bo wiekszość była z nich...niestety w niektórych pytaniach nie bardzo wiem o co chodziło i te cholerne nazwiska...czasu ewidentnie za mało na opisówkę, bo takie zmienianie tematu z mowy na rozwoj embrionalny wymaga trochę wysiłku na przestawienie....i wogóle co to za porażk,że trzeba zdać obie częsci na 51%? w życiu czegoś takiego nie widziałam, a egz mam dużo za sobą. tak to się robi, jak egz był prowadzony prze dwóch wykładowców, normalnie jakbyśmy dwa osobne egz zdawali... strasznie jestem na to zła, bo przecież mozna by skompensować braki w opisowej częsci częscią testowa lub na odwrót w końcu ten sam materiał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kasialasia
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uć/Kraków
|
Wysłany: Czw 20:53, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
zgadzam sie:D zastanawiam sie jak to bedzie oceniane, czy beda 'szly na reke' i ocenialy lagodnie czy wg.klucza jak na kolosie ,ze musi byc dane slowo bo jak nie ma to 0 pkt, yhhh. oby na poprawie opisowa tez byla ta sama bo ja juz rzygam tym i 3 raz nie zamierzam od nowa sie do wszystkiego zabierac -.-'
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|