Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nausicaa
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:01, 06 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
słyszałam, że w poprzednich latach były kolokwia co 4 zajęcia i odbywały się normalnie w trakcie ćwiczeń, więc to może dlatego, ale trzeba by było zapytać kogoś z tamtego roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ćma
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:23, 06 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
o której i gdzie jest to koło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:26, 07 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
w piątek o 19.30 na Mickiewicza w tych dużych salach wykładowych. doskonały termin
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lolenika
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krak/cz-wa/blach-stadt
|
Wysłany: Śro 0:34, 10 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
19:30 na bank?;]
bo mi sie juz popieprzepierzylo wszystko;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blue-brown
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:08, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
grupy p. Białeckiej - Pikul i p. Szafrańskiej mają na dole, pozostałe w 331
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:30, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ej... bo nie jestem w stanie wymyślić odp na niektóre z pytań z kolokwium:
Kol I gr 2 pyt. 2:
Rozwój małej motoryki w wieku przedszkolnym wiąże się z rozwojem umiejętności....
Kol II gr A
9) w rozwoju obrazów umysłowych najczęściej pojawiają się obrazy...
Kol II gr C
9) w procesie budowania obrazów umysłowych kierunek rozwoju prowadzi od obrazów ... do obrazów...
I gdzie jest spostrzeżeniowa, wyobrażeniowa i pojęciowa forma reprezentacji świata? Bo chyba to gdzieś przeoczyłam.
Wszystkim dobrym duszkom które mi pomogą będę dozgonnie wdzięczna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maskotka
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:38, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
9) Są dwa kierunki rozwoju obrazów umysłowych od reprodukcyjnych do antyypacyjnych i od statycznych poprzez kinetyczne do transormacyjnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maskotka
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:45, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Wymień formy asymilacji………. ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maskotka
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:48, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
9. Warunkiem koniecznym dla tworzenia poprawnych antycypacji ruchu jest opanowanie przez dziecko myślenia………………………. LOGICZNEGO?? Skoro przekształcenia są mozliwe w stadium operacji konkretnych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:56, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Maskotka:
formy asymilacji:
- różnicująca
- uogólniająca
- funkcjonalna
antycypacja ruchu to 3. stadium sensoryczno-motoryczne ? bo wtedy dziecko wie, gdzie spadnie przedmiot i ma pojęcie przedmiotu. ale nie wiem czy to o to chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
namida
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:48, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
2) Rozwój małej motoryki w wieku przedszkolnym wiąże się z rozwojem umiejętności: samodzielnego ubierania i rozbierania (4-5 r.ż.), załatwianiem potrzeb fizjologicznych (3 r.ż.), jedzenia (4-6 r.ż.), posługiwanie się sztućcami – ok. 5-6 r.ż., rysowanie rozpoznawalnych kształtów – 3 r.ż., rysowanie wielu obiektów, schematy przedmiotów i człowieka – pow. 3 r. ż.
Czy ktoś wie, o co chodzi z :
- "okresem wykrywania nowych sposobów"
- jakie są czynniki istotne dla rozwoju pamięci,
- przewrót kopernikański???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
namida
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:49, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
W rozwoju obrazów umysłowych najczęściej pojawiają się .... stawiam na obrazy statyczne, ale w sumie to nie wiem ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cappy
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 1:22, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
wykrywanie nowych sposobow to okres 5 stadium sensoryczno-motorycznego - to po prostu tworzenie nowych schematow dla rozwiazywania nowych problemow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
effcia
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 1:27, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
a co do czynników istotnych dla rozwoju pamięci to nie moze bc rozwoj mowy, myslenia i wiedzy ogolnej? moga byc tez np treningi pamięci albo rozmowy z rodzicami, szczegolnie elaboratywne itd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 2:05, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Jagodzińska pisze, że pamięć rozwija się wraz z innymi funkcjami poznawczymi: percepcją (choć nie mam pojęcia co miała tym samym na myśli), mową, myśleniem. A także rozwojem wiedzy ogólnej dziecka oraz tempem i efektywnością przetwarzania inf więc tak Ewa, masz rację
a przewrót kopernikański jest w innym temacie (pytania do powtórki) i chodzi o zmiany zachodzące w 4 stadium sensoryczno-motorycznym. Cytat za Samadhi:
Samodzielne poznawanie właściwości świata fizycznego jest podstawą do tzw. "przewrotu kopernikańskiego" tzn uświadomienia sobie przez dziecko realności istnienia świata (przedmiotów).
"Przewrót kopernikański" w rozwoju to początek zachowań celowych, także w zakresie komunikacji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez efka r dnia Pią 2:08, 12 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|