Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:57, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
no ok, ale dlaczego w wykładach jest asymilacja rozpoznawcza? pomyłka? synonim różnicującej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
effcia
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:16, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a kto mi powie jak to zaetykietowac?
1) sensoryczno-motoryczna
Dz Rzeczywistość (dziecko ma bezpośredni stosunek do rzeczywistości)
2) wyobrażenia przedoperacyjne
Dz obraz umysłowy Rzeczywistość (dziecko jest pośrednio związane z rzeczywistością poprzez obrazy
umysłowe)
3) operacje konkretne
Dz wyobrażenia typu antycypacyjnego Rzeczywistość (pozwala na przechodzenie od rzeczywistości do
możliwości)
4) operacje formalne
od tego, co możliwe (od reguł, zasad) do rzeczywistości (do konkretnego przypadku)
wyobrażenia, marzenia hipotezy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nayanteneri
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:32, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a przy czym byla ta pogladowosc rozczlonowana ??
to o czym piszesz effcia to chyba etapy wychodzenia z realizmu ale nie ejstem pewna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nayanteneri dnia Śro 12:33, 04 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
effcia
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:32, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
przy schematach oglądowych:) stadium przedoperacyjne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:45, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
ja myślę Ewka, że to jest o spostrzeganiu rzeczywistości przez dziecko. tak to przynajmniej wygląda ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maskotka
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:29, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
[quote="nayanteneri"]a przy czym byla ta pogladowosc rozczlonowana ??
przy utrwalaniu niezmienników w stadiów przedoperacyjnych. Chodzi o niezmiennik ilości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magi
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:33, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Na jednym wykładzie profesor wspomniała o psychologii dwustronnego nurtu niejakiego shottera? schottera? Nie mogę tego nigdzie znaleźć a nie pamiętam o co dokładnie chodziło...
No i jak macie wyjaśniony w notatkach efekt zapadki cywilizacyjnej? Bo ja jakoś mgliście...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
effcia
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:57, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
ze to co si wyksztalci w jednym pokoleniu, w drugim sie juz nie cofnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
b_nka
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:17, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a propos asymilacja rozpoznawcza (na wykładach) vs. różnicująca (książka 2t), moim zdaniem to jest to samo. Żeby coś rozpoznać, trzeba to odróżnić od czegoś. Ale to jest tylko moje zdanie, szukałam w różnych materiałach i albo przeoczyłam albo tego nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mystique88
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:33, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
zgadzam się. asymilacja rozpoznawcza=różnicująca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magi
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:42, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Macie jakieś typy, podejrzenia? Co warto szczególnie powtórzyć - jacyś ćwiczeniowcy dawali może cenne clues? Bo już błądzę między notatkami i nie wiem, na czym się skupić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Witkowski M.T.T.
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 20:08, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Dawali, dawaaaali.
Mają być pytania komplementarne do tych z kolokwiów.
Obstawiam jeden z etapów Kozieleckiego, jeden z etapów rozwoju moralności u Piageta.
Z innych istotnych, które mi do głowy teraz przychodzą - Kohlberg, rozwój empatii, motoryka, Stark (rozwój wokalizacji), no i oczywiście Piaget w środku nocy z głębokiego snu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magi
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:09, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
To pocieszające, bo kolokwia nie były trudne IMHO. To skupiam się na wykładach jeszcze :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Młoda
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:25, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
b_nka napisał: |
a propos asymilacja rozpoznawcza (na wykładach) vs. różnicująca (książka 2t), moim zdaniem to jest to samo. Żeby coś rozpoznać, trzeba to odróżnić od czegoś. Ale to jest tylko moje zdanie, szukałam w różnych materiałach i albo przeoczyłam albo tego nie ma. |
no raczej to samo... a tak prozaicznie: jak dziecko jest głodne i mama mu daje smoczek to beczy dalej, jak dostanie smoczek taki z butelką razem albo cyca to mu się podoba --> odróżnia smok od smoka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
b_nka
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:59, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
...bo dzieci są cwane - cupboard love (Harlow i Bowlby)! A poza tym wyższość smoka z butelką nad smokiem bez butelki jest niezaprzeczalna;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|