Forum  P s y c h o t r e l e  Strona Główna


Pytania do powtórki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Rozwojówka I !!!!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maskotka




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 16:52, 11 Gru 2008    Temat postu: Pytania do powtórki

Pytania jakie przygotowała dla nas prowadząca do powtórzenia:

Wyjaśnij pojęcia struktura, schemat, asymilacja, akomodacja, równoważenie
Omów funkcje zarządzające
Etapy rozwoju postawy ciała i lokomocji
Rozwój funkcji symbolicznej a rozwój dziecięcych teorii umysłu
Dlaczego dzieci w wieku przedszkolnym nie stosują strategii pamięciowych
Dlaczego dzieci nabywają najpierw pojęcia z etapu podstawowego
Rowój rysunku według Szumana
Dlaczego dzieci do 4 r.ż. nie potrafią rozwiązac Testu Zwodniczego Pudełka?
Wyjaśnij pojęcia kompleks skojarzeniowy, kolekcja, dyfuzyjny, pseudopojęcie
Różnice miedzy ekwiwalentami a strategiami i prestrategiami
Rowój fizyczny i motoryczny dla zmian zachodzących w rozumieniu przedmiotów przez dziecko
Przewrót Kopernikański u Piageta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 17:33, 11 Gru 2008    Temat postu:

gdzie szukac ostatniego?Smile i ktore to funkcje zarzadzajce?Smile bo wszystko inne mi gdzies dzwoni ale co do tych dwoch nie jestem pewna... ktos wogole ma ochote podzielic sie informacjami na powyzsze tematy?Smile



No i : dzieki wielkie Marysia:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez effcia dnia Czw 17:34, 11 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czarna Mamba




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 17:56, 11 Gru 2008    Temat postu:

Z funkcji zarządzających był referat przy temacie o rozwoju percepcji i uwagi, i tak się składa, że go przygotowywałam Smile Ogólnie chodzi o:

1.Elastyczność poznania
2.Planowanie i pamięć robocza
3.Hamowanie
Czyli takie kierowanie zachowaniem, żeby było jak najbardziej zaplanowane i efektywne oraz jak najmniej chaotyczne.
#


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 22:50, 11 Gru 2008    Temat postu:

a jak tam z przewrotem kopernikanskim?Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czarna Mamba




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 22:51, 11 Gru 2008    Temat postu:

Decentracja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil_dadasiewicz




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 22:57, 11 Gru 2008    Temat postu:

a przewrót to nie chodzi o to, że działania stają się intencjonalne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:10, 11 Gru 2008    Temat postu:

no wlasnie mi sie wydaje ze intemcjonalnosc ale nie wiem gdzie to znalezc... gdzie jest doslownie o tym napisane, moze mi ktos powiedziec?Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Samadhi




Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:11, 11 Gru 2008    Temat postu:

Samodzielne poznawanie właściwości świata fizycznego jest podstawą do tzw. "przewrotu kopernikańskiego" tzn uświadomienia sobie przez dziecko realności istnienia świata (przedmiotów).
"Przewrót kopernikański" w rozwoju to początek zachowań celowych, także w zakresie komunikacji.

A pamięta ktoś, kiedy dokładnie to sie dzieje?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Samadhi dnia Czw 23:15, 11 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:13, 11 Gru 2008    Temat postu:

masz u mnie lizaka:)

moge zgadywac - 4 okres rozwoju wg piageta? wtedy pojawia sie intencjonalnosc i pare innych zrozumien;]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez effcia dnia Czw 23:17, 11 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Samadhi




Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:21, 11 Gru 2008    Temat postu:

Hehe zapamiętam to i będę się upominać Smile


Dlaczego dzieci nabywają najpierw pojęcia z etapu podstawowego - O CO KAMAN?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Samadhi dnia Czw 23:31, 11 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:22, 11 Gru 2008    Temat postu:

to najpierw mi przkeaz kim jestes:P bo po nicku to jakos trudno rozpoznac:PVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
efka r




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:24, 11 Gru 2008    Temat postu:

racja wszystko - 4-te stadium rozwoju sensoryczno-motorycznego Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:39, 11 Gru 2008    Temat postu:

nabywają najpierw z podstawowego poniewaz jest najprostszy:) zawiera przedmioty o wysokiej spójności a nazwach prostych, krótkich, używanych w jezyku potocznym i często tez w relacjach z rodzicami, poniewaz pozostale poziomy sa trudniejsze do opanowania : nadrzedny zawiera przedmioty opatrzone wspólną nazwą lecz bardzo różne pod względem wyglądu a poziom podrzędny czy jak mu tam to juz wogółe sajgon:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Samadhi




Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 0:56, 12 Gru 2008    Temat postu:

A o funkcjach zarządzających gdzie było ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 1:32, 12 Gru 2008    Temat postu:

nie wiem juz gdzie dokladnie, chyba w tekscie bialeckiej pikul, jednym z tych pierwszych, gdzies w przypisie jako dwojka ze jest to zachowanie planowane, celowe, ze powstrzymuje od zwracania uwagi na rzeczy niepotrzebne i ukierunkowane ją na to co wazne czy jakos tak:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Rozwojówka I !!!! Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin