Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maskotka
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:52, 11 Gru 2008 Temat postu: Pytania do powtórki |
|
|
Pytania jakie przygotowała dla nas prowadząca do powtórzenia:
Wyjaśnij pojęcia struktura, schemat, asymilacja, akomodacja, równoważenie
Omów funkcje zarządzające
Etapy rozwoju postawy ciała i lokomocji
Rozwój funkcji symbolicznej a rozwój dziecięcych teorii umysłu
Dlaczego dzieci w wieku przedszkolnym nie stosują strategii pamięciowych
Dlaczego dzieci nabywają najpierw pojęcia z etapu podstawowego
Rowój rysunku według Szumana
Dlaczego dzieci do 4 r.ż. nie potrafią rozwiązac Testu Zwodniczego Pudełka?
Wyjaśnij pojęcia kompleks skojarzeniowy, kolekcja, dyfuzyjny, pseudopojęcie
Różnice miedzy ekwiwalentami a strategiami i prestrategiami
Rowój fizyczny i motoryczny dla zmian zachodzących w rozumieniu przedmiotów przez dziecko
Przewrót Kopernikański u Piageta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
effcia
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:33, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
gdzie szukac ostatniego? i ktore to funkcje zarzadzajce? bo wszystko inne mi gdzies dzwoni ale co do tych dwoch nie jestem pewna... ktos wogole ma ochote podzielic sie informacjami na powyzsze tematy?
No i : dzieki wielkie Marysia:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez effcia dnia Czw 17:34, 11 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czarna Mamba
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:56, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Z funkcji zarządzających był referat przy temacie o rozwoju percepcji i uwagi, i tak się składa, że go przygotowywałam Ogólnie chodzi o:
1.Elastyczność poznania
2.Planowanie i pamięć robocza
3.Hamowanie
Czyli takie kierowanie zachowaniem, żeby było jak najbardziej zaplanowane i efektywne oraz jak najmniej chaotyczne.
#
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
effcia
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:50, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
a jak tam z przewrotem kopernikanskim?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czarna Mamba
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:51, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Decentracja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil_dadasiewicz
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 22:57, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
a przewrót to nie chodzi o to, że działania stają się intencjonalne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
effcia
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:10, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
no wlasnie mi sie wydaje ze intemcjonalnosc ale nie wiem gdzie to znalezc... gdzie jest doslownie o tym napisane, moze mi ktos powiedziec?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Samadhi
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:11, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Samodzielne poznawanie właściwości świata fizycznego jest podstawą do tzw. "przewrotu kopernikańskiego" tzn uświadomienia sobie przez dziecko realności istnienia świata (przedmiotów).
"Przewrót kopernikański" w rozwoju to początek zachowań celowych, także w zakresie komunikacji.
A pamięta ktoś, kiedy dokładnie to sie dzieje?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Samadhi dnia Czw 23:15, 11 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
effcia
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:13, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
masz u mnie lizaka:)
moge zgadywac - 4 okres rozwoju wg piageta? wtedy pojawia sie intencjonalnosc i pare innych zrozumien;]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez effcia dnia Czw 23:17, 11 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Samadhi
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:21, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Hehe zapamiętam to i będę się upominać
Dlaczego dzieci nabywają najpierw pojęcia z etapu podstawowego - O CO KAMAN?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Samadhi dnia Czw 23:31, 11 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
effcia
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:22, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
to najpierw mi przkeaz kim jestes:P bo po nicku to jakos trudno rozpoznac:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
efka r
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:24, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
racja wszystko - 4-te stadium rozwoju sensoryczno-motorycznego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
effcia
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:39, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
nabywają najpierw z podstawowego poniewaz jest najprostszy:) zawiera przedmioty o wysokiej spójności a nazwach prostych, krótkich, używanych w jezyku potocznym i często tez w relacjach z rodzicami, poniewaz pozostale poziomy sa trudniejsze do opanowania : nadrzedny zawiera przedmioty opatrzone wspólną nazwą lecz bardzo różne pod względem wyglądu a poziom podrzędny czy jak mu tam to juz wogółe sajgon:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Samadhi
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:56, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
A o funkcjach zarządzających gdzie było ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
effcia
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 1:32, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
nie wiem juz gdzie dokladnie, chyba w tekscie bialeckiej pikul, jednym z tych pierwszych, gdzies w przypisie jako dwojka ze jest to zachowanie planowane, celowe, ze powstrzymuje od zwracania uwagi na rzeczy niepotrzebne i ukierunkowane ją na to co wazne czy jakos tak:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|